Skip to main content Skip to search

Bil

Måten biler blir kjøpt på har endret seg stort de siste årene. Tidligere var det vanlig at kunden kjørte selv til et sted hvor bilforhandlere holdt til. De hadde store lokaler hvor man viste frem hele sortimentet av modeller og farger. Nå er forbrukeren opplyst og har gjort mye av jobben før man kommer til en forhandler. Showroom blir ofte flyttet til steder hvor folk ferdes. Dette være seg pop-up lokasjoner på kjøpesenter eller permanente lokasjoner på folkerike steder. Dette betyr at man ikke lengre har stor plass, men kun et begrenset område hvor man kanskje bare har plass en eller noen få modeller.

En ny hverdag for bilforhandlere

  • Får vist frem hele varelagret selv med begrenset plass
  • Bygg din bil med interaktive velgere
  • Merkevarebygging som sikrer en konsekvent profil i alle kanaler
  • Sikrer at man har gjort riktig valg
  • Fremmer tilleggsprodukter med høy margin.
  • Skaper et inspirerende miljø.

Utfordring

Med mange valgmuligheter på farge og utstyr har man et stort varelager på de ulike modellene, men færre kunder besøker bilforhandlere som ligger utenfor der hvor folk ferdes.

Kundene har også gjort mye research på forhånd og trenger heller å få forsikret om at man har gjort riktige valg.

Krav og behov

Bilmerkene har et stort bibliotek av material for å vise frem bilene. Dette biblioteket må fremstilles på en konsekvent måte slik at alle kontaktpunkter snakker samme språk.

Kundene har gjerne gjort noen valg og tanker som de vil diskutere.

Løsning

Nøkkelen til et inspirerende miljø er å finne den rette digitale miksen. Dette kan oppnås via mindre skjermer, berøringsskjermer, videovegger eller LED-vegger.

Vår løsning gjør at man har tilgang til hele varelagret hele tiden på en sikker og trygg måte.

Mercedes-Benz

Forbedre kundeopplevelsen

Mercedes-Benz begynte å investere i Digital Signage på sine nordiske markeder i 2013. Siden da har Mercedes benyttet digital kommunikasjon for å forbedre kundeopplevelsen i sine utstillingslokaler. Digital Signage-løsningen leverer inspirasjon, «input» til samtale og konkret salgsstøtte for å avslutte kjøpet.