; ; Skip to main content Skip to search

Case

Fredrik og Louisa

Bakgrunn

Steen & Strøm er en av Oslos fremste retaildestinasjoner, og skjønnhetshallen er det første gjestene møter ved ankomst. Den har status og rykte for å være en attraksjon og fabelaktig gjesteopplevelse i seg selv, samt et toppmoderne shoppingområde. ProntoTV fikk i oppgave å levere en digital signage-løsning som passer for de prestisjetunge merkene som ønsker å benytte instore reklame for påvirke i kjøpsøyeblikket. Man vet at 70% av alle kjøpe besluttes i butikk, så dermed ville Fredrik & Louisa tilby en ekstra påvirkning for sine leverandører.

Utfordringer

Det var viktig at skjermløsningen levert av ProntoTV representerte den fulle detaljhandelsopplevelsen og utstråler merkevarens lidenskap for luksus.

ProntoTV integrerte skjermer i møblene, i hyller og i enden av gangene, for å levere en skreddersydd finish som fanger oppmerksomhet.

Løsning

Digital Signage Awards Finalist

Løsningen ble 10x Samsung stretch-skjermer som har fått en sentral plassering i utstillingen til F&L. I tillegg har man 26x 49″ LG-skjermer og 6x høylysstyrkevindusskjermer for å fange oppmerksomheten til forbipasserende og trekke dem inn i miljøet.

Et brukervennlig CMS var avgjørende for å sikre at innholdet enkelt kunne administreres av Fredrik & Louisa-teamet, med muligheten til å lage nye kampanjer og legge til designelementer fra merkevarene.

ProntoTV laget et skreddersydd CMS-grensesnitt ved å bruke sin proprietære Engage+programvare spesifikt for Fredrik & Louisas unike krav. Dette gjør at Fredrik & Louisa umiddelbart kan oppdatere innholdet for enkelt-skjermer, i en bestemt sone eller i hele butikken samtidig. Denne fleksibiliteten er det som har dannet grunnlaget for deres fleksible annonseringsmuligheter.

Dette administreres enkelt i CMS og oppdateringer kan skje umiddelbart.

Et annet prosjekt pågår for tiden for å levere forbedret personalisering og tilpasning av handleopplevelsen, og utnytte skiltleveringen i butikken. Når kundene henter produkter fra hyllene, vil innholdet på skjermene videreformidle spesifikk informasjon om akkurat det produktet.

Denne digitale transformasjonen har gjort det mulig for Fredrik &Louisa å skape en leverandør-finansiert inntektsstrøm, samtidig som kundeopplevelsen forbedres.    

De digitale elementene bringer en ny visuell dimensjon til butikken som bidrar til å engasjere kundene på en frisk og dynamisk måte. Det skaper også et inspirerende miljø og bidrar til å markedsføre merkevarene, veilede kundene og vise frem hvor nylig lanserte produkter kan bli funnet.    

VIL DU VITE HVORDAN VI KAN HJELPE DEG MED DIGITAL SIGNAGE?