Skip to main content Skip to search

Løsninger for retail

"Butikken er død, lenge leve butikken"

New Retail er her

For en retail-kunde så handler det om å maksimere verdien av handelen. Dette må retailere ta inn over seg for å maksimere sin egen vekst. Frem til idag så har mange retailere fokusert på å senke prisen for å øke verdien for kunden. De senere årene har konkurransen blitt mye større og man handler i større grad på tvers av landegrenser. Den tradisjonelle retailbransjen har skjønt at man er nødt til å ta noen grep og konkurrere der hvor man kan. Dette handler om de «oppfattede» fordelene en kunde har ved å komme i en butikk. Alibaba kaller dette for New Retail. I korte trekk handler New Retail og de «oppfattede» fordelene om to ting: Enkelhet og Opplevelse.

Enkelt

Når en kunde kommer inn i butikken har man ofte en agenda eller en shopper-mission. Da handler det om å tilrettelegge for at denne kunden finner frem til det ønskede produktet eller behovet så fort som mulig. Det er her Digital Signage spiller en rolle gjennom wayfinding, områdemarkører eller kampanjetorg med bestselgere (da dette oftest er en del av shopper-mission til mesteparten). Digital Signage kan også være bindeleddet mellom online og offline. Du kan kjøpe varer man ikke har på lager eller finne frem til hvilke andre butikker som har din størrelse inne. Extended aisle har muliggjort mindre lokaler som allikevel har det fulle sortimentet.

  • Sikre planlagte kjøp
  • Økt tid i butikk brukt til handling fører til økt handlekurv
  • Øke kundetrafikk  
  • Økt salg av kampanjevarer
  • Sikre kampanjegjennomføring
  • Utvidet varelager (extended aisle)

Opplevelse

Shopping er ikke bare et funksjonelt kjøp, det er også følelser. Shopping er lykke for mange. Da handler det ikke lengre om prisen på en vare 199,- eller 239,- det handler om å finne det riktige produktet. Det er jakten i seg selv som er en del av opplevelsen. Her handler om å gi rom for inspirasjon og veiledning. Dette er mange flaggskip-butikker gode på. De beste butikkene klarer å kombinere enkelhet og opplevelse for å gi den gode kundeopplevelsen.

  • Sikre riktig uttak av merkevaren
  • Opplevelse sikrer lojalitet og økt trafikk

Shopper marketing og ROI

ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) har gjennomført mange tester for å lære hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Vi har gjort salgsmodelleringer og effekttester for å se hvordan våre løsninger kan bidra til å hjelpe våre kunder. Vi har dermed bygget oss opp en liten database med tester som vil bidra med kunnskap (og ikke synsing) i kommende prosjekter. Spør oss om shopper ROI for ditt prosjekt!

Vekst

Når vi jobber med formålene så begynner vi med strategien, hvordan vår kunde har tenkte å vokse. Avhengig av hva som er den strategiske utfordringen for butikken/kjeden og shopper-mission for kundene, så hjelper vi deg med å sette samme den riktige løsningen med riktig hardware og riktig innhold. Det er ikke èn hammer som passer til alle formål.

Vekst kommer fra en av fire strategiske retninger:

  1. Ny kunder: Man trenger alltid et jevnlig påfyll av nye kunder for å kunne vokse.
  2. Lojalitet og mer-bruk fra eksisterende kunder: Økt konvertering av besøkende og merkjøp er kjappe veier til å øke salg.
  3. Effektivisering: Reduksjoner i kostnader og timebruk, samt frigjøring av tid for personal til salg. Sikring av kampanjegjennomføring.
  4. Nye tjenester: Salg av reklameplass. Joint-marketing har lenge vært en måte å øke inntekter og få mer fra leverandører.

Du er i godt selskap

Bli en del av vårt globale retail-felleskap som har forstått verdien av digitale flater.

Last ned en kjøpsguide for digital signage i retail

Hvordan kjøpe en digital signage løsning som bidrar til økt footfall og økt salg

FORDELER MED DIGITAL SIGNAGE OG ZETADISPLAY (tidligere ProntoTV)

Det er alle detaljene som utgjør helheten i løsningene vi tilbyr. Ta en titt på hva som gjør Digital Signage effektivt og hva som gjør ZetaDisplay (tidligere ProntoTV) unik.

Les mer om våre tjenester